fbpx

Marci barátom nemrég megkeresett egy kéréssel: szeretne a home office-ban (és önkéntes házi karanténban) dolgozó csapatának valami személyre szabott és hasznos dolgot adni. Nosza rajta, végre egy kreatív kihívás, hiszen kreatív szakemberekből (szövegírókból, marketingesekből) áll a csapat – végre megcsillogtathatjuk a tudásunkat. 

Nem mintha kézzel lábbal tiltakoznék, ha valamelyik partnerünk 3000 db fehér pólót szeretne rendelni 1 helyen 1 szín nyomattal, na de mégis: éljen a kreativitás, virágozzék ezer virág, nem fog ki rajtunk a nehezített pálya sem.

 

A legfontosabb szempontok a megfelelő ajándéktárgy kiválasztásánál számunkra a következők:

1) Ismerd a célcsoportod, vagy azt akinek az ajándékot, terméket szánják. Bár személyesen nem ismerek mindenkit a csapatból, de napi szinten olvasom és kommentálom a bejegyzéseiket és Marcin keresztül tudtam/tudom, milyen emberek. Pipa.

2) Legyen használható a mindennapokban a termék. Sok kis szériában legyártható ilyen típusú ajándéktárgy van. Pipa.

3) Színét vagy színeit tekintve tükrözze a céget. Sárga/fekete kombinációból van egy pár lehetőség, így ez is: pipa.

Viszonylag rövid keresgélés után ráleltem egy bögrére, amely kívül fekete, belül sárga. Tökéletes, gondoltam magamban, hiszen a szín stimmel, a kreatívok kávéznak (teáznak) ezerrel, tehát nemcsak szép, hanem hasznos is a termék. A hab a tortán, hogy a bögre speciális funkciója, hogy hő hatására áttetszővé válik, így előbukkan a megajándékozott neve a cég logójába foglalva.

Még a szimbolikája is szuper, hiszen ahogy melegszik a helyzet, úgy bukkan elő az Underground logó és a név. Nem leszek álszent, szerelmes ugyan nem voltam a koncepcióba, de büszkeséggel töltött el a gondolat, hogy mennyire jó érzés lesz nekik, amikor teáznak-kávéznak és meglepetésszerűen előbukkan a személyre szabott részlet (vagyis a saját nevük). 

Elkészültek a bögrék, elvitte őket a futár és vártam. Majd délután a Facebookon megjelent az első poszt… és nem értettem. Konkrétan nem értettem, hogy a fenébe lehet full fekete az a bögre. Itthon teszteltem, hibátlanul működött, de semmi. Majd megjött a második poszt is a következő fekete bögréről. Remek. Kommentben gyorsan írtam, hogy gyerekek, melegítsétek már meg. (Marci is rákontrázott egy “ez a bögre forrón szereti” kommenttel.) 

És akkor, elmondhatatlanul hosszú várakozás után, végre megtörtént a csoda. De már nem ugyanazzal a hatásfokkal, nem úgy, ahogy megálmodtam.

Miért osztottam meg veletek ezt a sztorit?

Azért, mert lehet bármennyire ütős egy ajándéktárgy, bármennyire személyre szabott és jópofa az elkészült termék, ha nem vezetjük rá finoman (és előre) a partnert (megajándékozottat), hogy pontosan mire és hogyan kell használni a terméket, akkor a wow-élmény elmaradhat.

Megtanultam a leckét: edukáld a piacod és a csoda nem marad el.