fbpx

3 évvel ezelőtt az egyik ügynökségi partnerem megkeresett, hogy az a bizonyos csibe formájú logóval ellátott márka egyedi edényfogó kesztyűt szeretne adni a vásárlóinak egy promóció keretében.

„Győző, tudsz segíteni? Van olyan termék, ami jó lehet?” – kérdezte a partnerem és én tudtam, hogy valami menő dolgot fogunk „kisütni”. (Bocsi, nem bírtam megállni.)

A megkeresés, amely első pillanattól fogva ordít az egyedi gyártásért

Miért? Miért nem volt elég egyszerűen meglogózni egy már legyártott, kész terméket?

Az alábbi kettős szempontrendszer alapján rögtön érteni fogod:

  • a termék formája kövesse a csibe alakját;- a termék formája kövesse a csibe alakját;
  • a termék legyen „hülyebiztos” azaz, ha valamelyik idióta úgy dönt, hogy ha nem is a fehéren izzó vasat, de valami nagy forrót fogdos vele, ne égesse szét a kezét. (Csendben jegyzem meg, hogy olyan szerződéstervezetet kaptunk, ami alapján mindenki hibás lett volna az égési sérülésért, minket kivéve.)

Nos a kínai, előre legyártott termékekkel a fenti kitételeknek nem igazán lehetett megfelelni.

Egyrészt ezek a termékek már eleve anyagvastagságban sem jók, másrészt bár emblémázható a felületik, a kialakításuk sztenderd, tehát esélyünk sem lett volna egyedi fazont találni.

Maradt az egyedi gyártás.

Nem teccik a rendszer – megváltoztatom

Az első mintapéldány, amit készítettünk brutális volt. Nagyjából a könyökömig ért és olyan vastag volt, hogy egy kohóban is megállt volna a helyét. Ellenben remekül lehetett vele fogni, kényelmes volt és tutira nem égette meg vele senki a kezét.

Persze az ügyfélnek nem tetszett. Az ő fejében valami különös kép élt, amit a házon belüli kreatívok terveztek bele az elméjébe.

És ez volt az a pillanat, amikor az ügynökségi kontaktommal összevesztünk.

Mindketten a legjobb szakmai tudásunkkal érveltünk, és elszántan védtük az igazunkat, viszont az óra ketyegett, mivel időközben annak rendje és módja szerint meghirdették a promóciót.

2 napig tartott az egymásnak feszülés, majd kompromisszumra jutottunk és megszületett egy olyan edényfogó, amibe 3-3 cm hőálló anyagot préseltünk be, szín- és formavilágában megfelelt az ügyfél elképzeléseinek, viszont határeset volt, hogy mennyire lehetetett vele kényelmesen fogni.

(A funkcióját betöltötte, de továbbra is tartom, hogy kényelmesebb lett volna a használata, ha nagyobb méretű a kesztyű.)

A promóció szerencsére jól sikerült és az ügynökségi kontaktommal a mai napig kiváló viszonyban vagyunk, ami nem alakulhatott volna így, ha nem esünk egymásnak a projekt legelején.

Mert, ha „nem tetszik a rendszer”, akkor nem alárendelem a szakma elveit az ügyfél akaratának, hanem addig harcolok, amíg másnap is boldog büszkeséggel és nyugodt lelkiismerettel nézhetek bele a tükörbe borotválkozás közben, miközben a háttérben dübörög a Highway to hell.