fbpx

A következő cikk valós történet alapján íródott. Az események 3 héttel Szenteste előtt játszódnak.

Jó pár évvel ezelőtt történt, hogy az egyik kedves ügyfelem felhívott, délután ugorjak ki hozzá, mert egy másik ajándéktárgyas kollégától rendeltek karácsonyra ajándékot és szeretné, ha átbeszélnénk a dolgot, mert van vele „egy kis gond”.
Azt hiszem szakmai pályafutásom alatt először szembesültem azzal, hogy mi történik akkor, ha olyan ember kezd el rendkívül kreatív ötleteket dobálni az ügyfél felé, akinek lövése sincs az ajándéktárgy-szakmáról és a logisztikáról.

Fontos háttérinfó mielőtt tovább követjük a történet fonalát: a szóban forgó ügyfél informatikai cég, amelynek kék és fehér alapon gömbök vannak a logójában.

Az ügynökség azt találta ki, hogy egy olyan szettet állít össze, amiben:

  • egy dobozban, egy tartóban,
  • egyre nagyobb, gömb formájú, sporttal kapcsolatos, egyedileg és teljes felületen emblémázott tárgyak váltották volna egymást, mint például a golflabda, a teniszlabda vagy a focilabda.
Az ügyfélnek összesen 150 db csomagra lett volna szüksége.
Emlékeztetőül: 3 héttel járunk karácsony előtt, és eddig a kreatív koncepción kívül egy kapavágás sem történt a projektben.

Nem maradt el (teljesen) a karácsony!

Ezt a mai napig nem értem. Sok mindent le lehet gyártani. A kreativitás áldás és örömforrás. (Szinte) mindent lehet teljes felületen emblémázni és kevés dolog van, aminek kivitelezhetetlen az egyedi gyártása.
De ezek összességéhez megfelelő darabszámra és időre van szükség. Vagyis nem, nem elég, ha van pénzed, mert bizonyos folyamatokat akkor sem lehet felpörgetni, ha egy 1959-es gyártású Ferrari 250 GT California Spider Competizione üléséről adod ki az utasítást a műhelynek.
Ráadásul az egyedi gyártás mindig problematikus, hiszen olyan terméket hozunk létre, ami még nem létezik, és a megbízó kimondott-kimondatlan vágyait, elképzeléseit igyekszünk formába önteni, ami időigényes folyamat.
(A mintapéldány gyártásáról nem is szólva, de erről egy következő cikkben olvashatsz.)
Szerencsére sikerült megoldást találni, bár sem én, sem az ügyfél nem lehetett maradéktalanul elégedett, mivel végül egy egyszerű focilabda lett az ajándék.
Vagyis ez nem egy sikersztori, mégha a teljes bukást sikerült is elkerülni.
Ezzel a cikkel arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy mindig olyan céggel, alvállalkozóval dolgozzatok együtt, aki a gyártásban, logisztikában, vagyis a kivitelezésben is otthon van.