fbpx
Mindig törekedtem arra, hogy olyan ajándéktárgyak létrehozását javasoljam az ügyfeleimnek, amelyek kivitelezésükben, stílusukban, színvilágukban és nem utolsósorban funkciójukban tükrözik azt, ami a céget jellemzi, vagy azt, amit a piacon képvisel.
A lényeg, ne szórjuk el olyan termékekre a pénzünket, melyek köszönőviszonyban sincsenek velünk a partnerünkkel vagy a promóciónkkal. A Kreatív Kontroll részéről elég sok konkrétumot kaptam, és abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy ismertem már őket, dolgoztunk is együtt.
Aztán szembejött velem a popszakma.

Amikor úgy tűnt, hogy az egészből nem lesz semmi

A közös hang ellenére az első körös ötleteimet leszavazták. Csúnyán.

Oké, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy először klasszikusabb élményalapú ajándékokat javasoltam számukra, azaz olyan karácsonyi szetteket, melyek kulináris élvezetek ígéretét hordozták (volna) a megajándékozottnak.

    Az ügyfélnek összesen 150 db csomagra lett volna szüksége.
    Emlékeztetőül: 3 héttel járunk karácsony előtt, és eddig a kreatív koncepción kívül egy kapavágás sem történt a projektben.

    Markáns volt a visszajelzés:  ezt a sz@rt nem kérjük.

    Ilyenkor a szakember eldöntheti, hogy megsértődik – igen, a látszat ellenére nekem is van lelkem –, vagy összekapja magát, magába néz, és letesz valami olyan ötletparádét az asztalra, hogy a másik vélhetőleg kapkodja majd a fejét.
    A helyzet az, hogy még a második kör után sem kapkodta, pedig érzésem (és tudásom) szerint jók voltak az ötletek, de talán túl sokat akartam, és rájuk zúdítottam 10-12 termékopciót.

    Ezek között bújt meg végül a nyertes, ám a régi közhely ennél a projektnél is beigazolódott:
    a kevesebb néha több. (Na jó, kb. mindig.)

    Ezt tanultam a marketing fenegyerekeivel való közös munkából

    Két fontos tanulsággal szolgált számomra a projekt.
    Először is, eleve elég lett volna 3-4 ötletet letenni az asztalra, kinyitja-megnézi-megveszi alapon.
    Másodszor, soha nem érdemes kispórolni a személyes kommunikációt az ajándéktárgy-tervezés folyamatából. Visszajeleztek, telefonáltunk, gyúrtuk egymást és végül megszületett az a termék, amelyre a mai napig büszke vagyok…

    egy szövegdoboz formájú stresszlabda.

    Na jó első olvasatra talán nem tűnik nagy durranásnak, de…Na jó első olvasatra talán nem tűnik nagy durranásnak, de…
    az ördög most is a részletekben rejlik. Azokról a finom momentumokról beszélek, amelyek egy teljesen standard terméket egyedivé, megjegyezhetővé és az ajándékot átnyújtó cég identitásának hordozójává teszik.
    Forma: szövegdoboz (a Kreatív Kontroll szövegírással és tartalommarketinggel foglalkozik)
    Szín: piros / fehér (jé, illeszkedik az ügyfél arculati színeihez)
    Funkció: sok ideges embert láttunk már, akik szívesen vesznek valami irodai kütyüt, amivel lehet dobálni a szomszéd asztalnál ülő (és hasonlóan ideges) kollégát vagy csendben levezetni a feszültséget (figyeld meg a marketinges kollégád arcát kampányindítás előtt 5 perccel és rögtön megérted, miért ütött ekkorát a termék a KK követői körében)
    Emblémázás: itt jön a legütősebb része a projektnek. A terméket hivatalosan egy helyen és egy színnel lehet emblémázni – kivéve, ha velem dolgozol, és vagy annyira kreatív (és tökös), mint a KK-s srácok, hogy együtt elszakadjunk a standard dolgoktól.
    És akkor jöjjön a végeredmény:
    Ha szeretnél hasonlóan kreatív és kifejező ajándéktárgyat küldeni az ügyfeleidnek, tudod hol találsz meg.