fbpx
Ebben a bejegyzésben azoknak szeretnék segíteni, akik nagyságrendileg 100 000 Ft-ból szeretnének hasznos és emlékezetes ajándéktárgyat adni az ügyfeleiknek.

Az első és legfontosabb javaslatom: ne aprózd el.

Ne akarj öt filléres termékből 20-20 darabokat vásárolni, mert egyrészt gagyi lesz az összhatás (értsd mintha kiraboltad volna a sarki kínai „minden is van” boltot), másrészt pedig arányaiban sokkal többe fog kerülni az emblémázás, ha alacsony a szériaszám. (Ha még összetettebb, 4C logótok van, akkor meg pláne… vagyis nem feltétlenül, de erről picit később.)

Szóval határozottan azt javasolnám, hogy 3 vagy maximum 4 terméket válasszatok ki az alábbi szempontok figyelembevételével:

  • funkcionális termék (francnak kell egy újabb porfogó);
  • színvilágában köthető legyen hozzád, a cégedhez, a termékedhez, vagy ahhoz, amit kommunikálni szeretnél;
  • formájában szintén köthető legyen hozzád a fenti szempontok szerint;
  • jól lehessen emblémázni;
  • kis darabszámtól is rendelhető legyen;
  • legyen benne X-faktor

Konkrét ötletek, ha nincs több milliód céges reklámajándéktárgyra

Az első termék:  szemüvegtörlő kendő

Ezt a mai napig nem értem. Sok mindent le lehet gyártani. A kreativitás áldás és örömforrás. (Szinte) mindent lehet teljes felületen emblémázni és kevés dolog van, aminek kivitelezhetetlen az egyedi gyártása.
De ezek összességéhez megfelelő darabszámra és időre van szükség. Vagyis nem, nem elég, ha van pénzed, mert bizonyos folyamatokat akkor sem lehet felpörgetni, ha egy 1959-es gyártású Ferrari 250 GT California Spider Competizione üléséről adod ki az utasítást a műhelynek.
Ráadásul az egyedi gyártás mindig problematikus, hiszen olyan terméket hozunk létre, ami még nem létezik, és a megbízó kimondott-kimondatlan vágyait, elképzeléseit igyekszünk formába önteni, ami időigényes folyamat.
(A mintapéldány gyártásáról nem is szólva, de erről egy következő cikkben olvashatsz.)
Szerencsére sikerült megoldást találni, bár sem én, sem az ügyfél nem lehetett maradéktalanul elégedett, mivel végül egy egyszerű focilabda lett az ajándék.
Vagyis ez nem egy sikersztori, mégha a teljes bukást sikerült is elkerülni.
Ezzel a cikkel arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy mindig olyan céggel, alvállalkozóval dolgozzatok együtt, aki a gyártásban, logisztikában, vagyis a kivitelezésben is otthon van.

A második termék: egyedi toll (na most kapok tőled a fejemre)

Elfogadom: se nem újdonság, se nem korszakalkotó, de valljuk be, mindenki használja (legalább egy szerződésaláírásra), és sosincs kéznél amikor kellene.
Viszont, ha már toll, akkor hozz be valami extrát és ne a szokásos, logózott műanyag vackot küldd, hanem olyan terméket válassz, amelynek van extra funkciója.

Van egy mobiltartó a végén? Szuper. Puha marker van a végén, amivel az okoseszközeinken is pötyöghetünk vele? Még jobb.

300 nem hagyományos toll, egy helyen egy színnel megnyomva nettó 30 000 Ft-ból kijön.

(Figyeled, épphogy átléptük a büdzsé felét, de már most mennyire menő az ajándékcsomagod.)

A harmadik termék: hűtőmágnes

Mi egy hűtőmágnes legnagyobb előnye? Ha szép és kiteszi az ügyfeled a céges konyhában, akkor mindig szem előtt van, pici, praktikus, és ha még jegyzettömbbel is megbolondítjuk, akkor igazán hasznos kiegészítője a lakásunknak.

A helyedben itt húznék egy merészet. A bejegyzés elején írtam, hogy minél bonyolultabb 4c a logó annál többet kérnek el érte, kivéve.. ha… abban az esetben.. tádám, jöjjön a varázsszó: digitális emblémázás.

Persze a digit emblémázás sem újkeletű dolog, azonban a már készleten lévő, előre legyártott termékek utólagos emblémázásában bőven van fantázia és lehetőség.

Ezért a költséghatékonyság jegyében én azt javasolnám, hogy egy kész hűtőmágneses jegyzettömböt digitálisan emblémázzunk meg 4c logóval, egyedi grafikával, életképpel, bármivel, és ez legyen a következő termék.

100 db esetén nettó 25 000 Ft-ból megvan.

Nézzük meg, mit alkottunk együtt

Hol is tartunk? Van 500 db termékünk, 500 közvetlen elérésünk 3 termékkel úgy, hogy nem gagyi, nem átlagos ajándékokat gyárttattunk és a büdzsénknek csak a 80%-át használtuk fel.

A fennmaradó összeget pedig vagy a darabszámok növelésére használjuk, vagy a cégünkre jellemző specifikus termékkel egészítsük ki a csomagot.

Ezekhez is adok néhány ötletet, ami még beleférhet a keretbe:

  • egy optika egyedi gyártású szemüvegtokot is csináltathat, 4c nyomattal;
  • egy informatikai cég adhat RFID védelemmel ellátott bankkártyatartót;
  • egy szállítmányozó cég teherautó formájú stresszlabdát;
  • egy kreatív cég olyan tollat, amin bekapcsoláskor világít a logójuk;
  • iskolák számára javasolnám az egyedi grafikával ellátott uzsonnásdobozt.

A lényeg, hogy kommunikáljunk, kérdezzünk, érveljünk, beszéljünk a partnerrel, és ha kell, vitatkozzunk össze vele.

Mert közös célunk, hogy olyan termékek szülessenek meg, amiket a megajándékozott nem hajít laza csuklómozdulattal a kukába, miután kilépett a csomagot szállító futár az ajtón.